ATT HANDLA HOS VASABODEN ÄR ENKELT OCH TRYGGT!

    * 1.Priser
    * 2.Beställning
    * 3.Orderbekräftelse
    * 4.Betalning
    * 5.Leveranssätt
    * 6.Fraktkostnader
    * 7.Skadat gods
    * 8.Leveranstider
    * 9.Leveranser utanför Sverige
    * 10.Ångerrätt och öppet Köp i 14 dagar
    * 11.Sekretess & Personuppgifter
    * 12.Cookies
    * 13.Om Vasaboden
    * 14.Säkerhet och trygghet


1. Priser & Gravyrpriser

Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms, med undantag för länkar till externa sidor t.ex profilkläder.

Där är priser angivna exklusive moms.

Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag du gör din beställning.

Du ser alltid total summa inklusive frakt och gravyr i kassan innan du godkänner din beställning.

Gravyr ingår i priset på alla våra idrottspriser.

Gravyren som är inkluderad i priset gäller vid köptillfället av den valda varan.

Vid köp av vara utan gravyr, som vid ett senare tillfälle ska graveras tillkommer avgift för gravyr enligt prislista.


Priserna i vår webshop är generellt lägre än de i vår butik.

Vid order i butik eller per mail/telefon har vi en startkostnad för gravyr på 125:-/order.


Väljer ni eget motiv gäller endast "inklusive gravyr" om motivet/logotypen är gravyrbar, Behöver vi rita om erat motiv för att det ska gå att gravera tar vi ut en kostnad om för närvande 450:-/ påbörjad timme. Vi kontaktar er via mail om fallet är så att erat motiv ej går att gravera.

2. Beställning

Beställningar sker via internet.

Är beställaren under 18 år skall beställningen gå via målsman. Beställning som göres i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada, polisanmäles.

Vid beställningar av specialprodukter såsom tygmärken, logoband, pins, specialmedaljer mm skickar vi alltid ett korrektur till din e-post som du får godkänna innan vi startar produktionen.


3.Orderbekräftelse

När du har genomfört ditt köp, skickas automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress som du angett.
Om något inte stämmer eller om du inte fått något besked via e-post är det ditt ansvar att kontakta oss.

Du får även ytterligare e-post från oss då dina varor är packade och på väg till dig, alternativt när det finns för avhämtning i vår butik.

Det är viktigt att du med jämna mellanrum tittar till din e-post, då det är via e-post vi skickar alla bekräftelser, frågor eller eventuella ändringar.


4.Betalning

Välj mellan två betalningsmetoder:

   1. Klarna Checkout (för privatpersoner)

        Klarnas köpvillkor hittar du här 

    2. För företag och föreningar tillämpas faktura. Vill du bli fakturerad klickar du på knappen uppe till höger i kassan som heter
        "Faktura Företag/Förening" ni kommer då till en ny sida där ni kan fylla i era uppgifter.
            Observera att när ni klickar på knappen "Bekräfta order" kan det ibland ta upp till 30sek innan ni kommer till sidan "Slutförd beställning". Vid felaktigt angivna faktureringsuppgifter där vi i efterhand behöver ändra/göra om fakturan tillkommer en administrativ kostnad på 75kr.


Väljer du att hämta i butik skickas fakturan ut i samband med att din order finns färdig för avhämtning,
Du får ett mail från oss om att din order finns klar för avhämtning samt ett mail från klarna med fakturan/kvittot på din betalning.


5. Leveranssätt

Leveranser sker med DHL. Till ombud och SMS avisering för privatpersoner och med företagspaket till företag.
Du kan också välja att hämta din order i vår butik i centrala Göteborg.
Du väljer själv leveranssätt när du lägger din order.

Mindre ordrar som tex enstaka graverade skyltar eller enstaka medaljer skickas i vadderat kuvert med posten.


Paket som inte hämtas ut:

Vi debiterar 350:- för ej uthämtade paket för att täcka våra kostnader.
Om du har beställt en vara och ångrar dig efter vi har skickat ut ditt paket måste du hämta ut och returnera paketet,
om du inte ska bli debiterad 350:-.
Självklart får du tillbaka vad varan kostade dig(Gäller ej graverade produkter)

6. Fraktkostnader

Vi har en fast fraktkostnad på 50:- per order.


Leveransproblem/Ej uthämtat paket:

Privatperson: Vid outhämtade paket debiteras en avgift på 350:- för extra frakt och hanteringskostnader.

Företag: Uppstår det leveranshinder/Ej går att leverera för att det t.ex inte finns någon person på plats som kan ta emot paketet,
debiteras detta i efterhand enligt DHLs då gällande prislista.

7. Skadat gods

Om varan skadats under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen.

Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-post omgående,

bifoga bilder på det skadade godset samt emballaget.


8. Leveranstid

Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar. Vi strävar efter att skicka din order så fort som möjligt.
Specialprodukter som pins, tygmärken, logoband, specialmedaljer mm har en leveranstid på ca 3-4 veckor efter godkänt korrektur.
Skulle en produkt inte gå att leverera så meddelar vi det via e-post.

9. Leveranser utanför Sverige

Kontakta oss om du tänker beställa från annat land då andra fraktavgifter kan tillkomma.

10.Ångerrätt och öppet Köp i 14 dagar


Vasaboden tillämpar Konsumentköplagen (1990:932) och Lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal.
Som konsument har du ångerrät, dvs rätt till återköp. Det innebär, att du får returnera varan eller byta ditt köp inom 14 dagar från det att du tagit emot varorna.Vid återköp ska du som kund ersätta Vasabodens fraktkostnader. Du står även för fraktavgifter till Vasaboden samt transportrisker.

Innan du returnerar varan kontakta oss via e-post: weborder@vasaboden.se och uppge ordernummer och få info om hur du ska gå tillväga. Returfrakten till Vasaboden betalas av dig som kund.
Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.
§
RETURADRESS: Vasaboden AB, Norra Ågatan 10 bv, 416 64 Göteborg.

Med varje retur ska en kopia på ordersedeln bifogas.

För att få ångra ditt köp krävs att varan är oanvänd och att den returneras i sin orginalförpackning. När vi mottagit varan kontrolleras den och därefter återbetalar vi varans värde. Frakt- och expeditionsavgift för varan återbetalas ej.

Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Ångerrätten gäller INTE för graverade produkter.

Ångerrätten är ej tillämplig för kunder som är företag. För företag gäller Köplagen.

Återbetalning
När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi tillbaka det belopp du betalat (exkl. frakt- och expeditionsavgift samt ev återköpsavgift). Återbetalningen sker inom 30 dagar.


11. Sekretess & Personuppgifter

Vasaboden är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter behandlas av Vasaboden för att kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte. Våra kunduppgifter hanteras konfidentiellt och kommer inte att lämnas ut till någon tredje part. Om du inte vill att dina uppgifter ska användas för direktmarknadsföring eller om du vill rätta till några uppgifter så behöver du bara kontakta oss. Vi registrerar IP-adress och Internetleverantör (ISP) för att förhindra bedrägerier och sabotage.

Vi sparar din emailadress i vårat register för nyhetsbrev, vi skickar ut väldigt få nyhetsbrev så din inkorg kommer inte bli över bombad av oss.
Vill du inte fortsätta prenumerera på våra nyhetsbrev så finns det en länk längst ner i mailet, klickar du på den kommer du inte få några fler mail av oss i fortsättningen. 

12. "Cookies"/Kakor

En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker sparar på din dator.
I en del funktioner t ex i beställningsformulären, använder vasaboden.se cookies.

Cookies används bl a för att beställningsfunktionen på vasaboden.se skall fungera, och för att ge oss besöksstatistik (t ex information om hur många besökare vi har på sidan). Utan den skulle du till exempel inte kunna behålla varorna i varukorgen om du lämnat sidan en stund. Cookies kan inte heller förmedla några virus till dig.

Om du inte vill ha några cookies kan du välja att inte acceptera cookies i din webbläsare, instruktioner hittar du i din webbläsares hjälptexter (ev. kan du avsluta besöket genom att stänga webbläsarfönstret). Mer information om hur du gör finns här: http://www.minacookies.se/ditt-val/.
Obs! Att stänga av cookie-funktionen kan innebära att du inte får tillgång till alla sidor, får felmeddelande på vissa sidor eller inte kan genomföra ett köp.


13. Om Vasaboden

Vasaboden AB
Norra Ågatan 10 bv
416 64 Göteborg

Org. 556138-4768

Tel 031-13 84 20

Vasaboden grundades 1982 och har sedan dess levererat idrottspriser och profilprodukter till våra kunder runt om i Sverige.Vi är experter på gravyr och graverar alla våra produkter själva.Bra kundservice och snabba leveranstider är viktigt för oss.

Vi som jobbar på Vasaboden är i högsta grad måna om våra kunders bästa. Vi har tillsammans många års erfarenhet. Tveka inte att ringa oss om du har frågor.

14. Säkerhet och trygghet

Det är tryggt att handla hos oss. Vasaboden är en av de större aktörerna inom branschen. För att göra dina köp hos oss så enkla och lättöverskådliga som möjligt lägger vi stor vikt på att utveckla vår hemsida.

På vasaboden.se surfar du säkert. Vi har SSL (Secure sockets layer certifikat) och all information mellan din webbläsare och vår server skickas krypterat.

Skulle du få problem med något du köpt hos oss behandlar vi reklamations- och returärenden så fort som möjligt både per telefon och email.

Betalning sker i samarbete med Klarna.

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.