Pokaler och medaljer ur standardsortiment
Normal produktionstid är beräknat inom 7 arbetsdagar. Sedan tillkommer DHL:s leveranstid om produkterna skall skickas.

Specialprodukter som pins, tygmärken, logoband, specialmedaljer mm har en leveranstid på ca 4-6 veckor efter godkänt korrektur. Skulle en produkt inte gå att leverera så meddelar vi det via e-post.

Väldigt bråttom? Välj expresshantering - men kolla alltid med oss först.
Vi måste ha produkterna på lager för att kunna behandla din order som express.
Produktionstid för expresshantering är inom 3 dagar. Om din beställning ska skickas tillkommer DHL's frakttid på den totala leveranstiden.(Se nedan)
Expresshantering väljs i kassan i samband med att du slutför din beställning.
Om din totalsumma för din beställning övergår 5000 sek kan vi inte garantera produktionstid inom 3 arbetsdagar. Kontakta oss hellre på mail, telefon eller chat så kan vi komma fram till något gemensamt.

Vi tar ej ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget.

DHLs leveranstider är:
Till postnr. 10-61 och 63-82: 1-2 dagar
Till postnr. 62 och 83-96: 2 dagar
Till postnr. 97-98: 3 dagar
Du kan själv kontrollera ledtiden hos DHL på nedan länk.
Ange från postnummer: 41664 till ditt postnummer. Ta mig till DHL

Observera att under högtider som tex. jul kan DHL ha något längre leveranstid än normalt. Samma gäller vid naturpåverkan så som snöstorm eller liknande.Har du valt att hämta din beställning i butik är det samma produktionstid men minus frakttid. Öppettider i butiken är mån-fre 08-16.

Om din beställning inte kommit fram eller om du inte fått något SMS om att den finns att hämta hos ombud.

Kontrollera att du angivit korrekt mobilnummer på din beställning. Du ser numret enkelt på orderbekräftelsen du fick till din mail i samband med beställningen.

Kontrollera att SMS från DHL inte har sorteras bort och hamnat i spam/skräp.

Då vi bokar din försändelse, skickas ett mail ut till den mailadress du använde vid beställning innehållandes länk (försändelseID) för spårning av försändelsen. Kontrollera denna för att se var den befinner sig.

Om spårningen inte visar något är den absolut snabbaste vägen att få svar genom att ringa DHL. Du når dem på 0771 445 445, se till att ha ditt spårningsnummer tillgängligt.

Om inget av ovan hjälper dig kontaktar du oss på info(at)vasaboden.se)

Om din beställning av någon anledning har gått i retur till oss skickas ett mail ut till den e-postadress du angav när du gjorde beställningen. Mailet innehåller all information du behöver för att få din försändelse skickad till dig igen. Skulle du, av någon anledning, inte ha fått detta mail så ser du informationen i mejlet nedan:

Hej! Din order Vxxxx har kommit i retur till oss då den inte hämtats ut från Service point.Vill du att vi skickar din beställning igen tillkommer en kostnad på 150 SEK för frakt och hantering, denna kostnad debiteras i förskott.Meddela oss inom sju (7) dagar från dagens datum om du vill att vi skickar beställningen igen. Din beställning kommer att kasseras om 8 dagar.Produkter som är förädlade med personlig gravyr eller brodyr omfattas ej av ångerrätt eller avbeställningsrätt, och debiteras till fullo enligt Lagen om Distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) 4 § 1 p respektive Konsumenttjänstlagen (1985:716) 42 §

Varför kostar det 150kr att få försändelsen utskickad igen?

DHL debiterar oss för en frakt från serviceombud tillbaka till oss samt en frakt från oss tillbaka till dhl service point. Vi lägger också tid på ärendet. 150 SEK täcker inte kostnaderna helt för frakterna men vi har ingen anledning att vara giriga.

Du ser status på din beställning här.

Självklart kan du betala med faktura. Vi använder Svea som betallösning och de har stöd för flera betalmetoder inkl. faktura. De har även stöd för Peppol/GLN och fakturareferens.

I kassan, fyll i uppgifter och klicka sedan ”Betala nu”.
Välj Företag och ange org.nr. —> Fortsätt
Lägg till leveransadress —> Fortsätt
Välj Betala senare —> Faktura